Wyniki przetargów/konkursów |
Termin składania ofert: 18-03-2014, godz. 10:00Wznowienie punktów granicznych działek znajdujących się w pasie drogi powiatowej ul. Zawadzkiego w Ćwiklicach i Rudołtowicach wraz z pomiarem pasa drogowego. |
|
Wynik postępowania przetargowego/konkursowego |
|
Pszczyna dnia 24 marca 2014r.
Nr postępowania: IZ.274.4.2014 IZ.274-4/1/2014 WYNIK POSTĘPOWANIA PRZETARGOWEGO Na podstawie art. 92 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2013r. poz. 907 z późn. zm.) Powiat Pszczyński, jako Zamawiający informuje, iż zostało rozstrzygnięte postępowanie prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego dotyczące realizacji zadania: Wznowienie punktów granicznych działek znajdujących się w pasie drogi powiatowej ul. Zawadzkiego w Ćwiklicach i Rudołtowicach wraz z pomiarem pasa drogowego I. W postępowaniu złożone zostały oferty następujących wykonawców, Nazwy(firmy) oraz adresy wykonawców: 1. Oferta nr 1 Wykonawcy: Opolska Grupa Geodezyjna Piotr Czuczman, 48-303 Nysa ul. Podolska 2e, z ceną brutto wynoszącą: 59 286,00 zł (słownie: pięćdziesiąt dziewięć tysięcy dwieście osiemdziesiąt sześć złotych 00/100). 2. Oferta nr 2 Wykonawcy: GEOS-Geodezja i Nieruchomości Dariusz Szczepański 48-300 Nysa ul. Bpa Jarosława 7/36, z ceną brutto wynoszącą: 69 249,00 zł (słownie: sześćdziesiąt dziewięć tysięcy dwieście czterdzieści dziewięć złotych 00/100). 3. Oferta nr 3 Wykonawcy: Dariusz Dadak, Michał Staszkiewicz Wspólnicy Spółki Cywilnej Przedsiębiorstwo Usług Geodezyjnych „INTERGEO” 32-626 Jawiszowice, ul. Pocztowa 77, z ceną brutto wynoszącą: 86 800,00 zł (słownie: osiemdziesiąt sześć tysięcy osiemset złotych 00/100). 4. Oferta nr 4 Wykonawcy: Alter GEO Rafał Randak Pracownia Geodezyjna w Kłobucku 42-100 Kłobuck ul. 11 Listopada 4, z ceną brutto wynoszącą: 120 540,00 zł (słownie: sto dwadzieścia tysięcy pięćset czterdzieści 00/100). 5. Oferta nr 5 Wykonawcy: OPTIMA BG Spółka z o.o. 30-709 Kraków ul. Stoczniowców 3 , z ceną brutto wynoszącą: 113 160,00 zł (słownie: sto trzynaście tysięcy sto sześćdziesiąt złotych 00/100). 6. Oferta nr 6 Wykonawcy: Pracownia Geodezyjno- Kartograficzna Stanisław Ciereszko 32-500 Chrzanów ul. Wojska Polskiego 10 z ceną brutto wynoszącą: 57 810,00 zł (słownie: pięćdziesiąt siedem tysięcy osiemset dziesięć złotych 00/100). 7. Oferta nr 7 Wykonawcy: Usługi Geodezyjne i Kartograficzne mgr inż Janina Kracoń 43-200 Pszczyna ul. Matejki 25, z ceną brutto wynoszącą: 79 704,00 zł (słownie: siedemdziesiąt dziewięć tysięcy siedemset cztery złote 00/100). 8. Oferta nr 8 Wykonawcy: NIERUCHOMOŚCI Obsługa nieruchomości, wycena i geodezja Tadeusz Gawron, 43-502 Czechowice-Dziedzice Plac Wolności 2a, z ceną brutto wynoszącą: 57 800,00 zł (słownie: pięćdziesiąt siedem tysięcy osiemset złotych 00/100). 9. Oferta nr 9 Wykonawcy: Przedsiębiorstwo Geodezyjne „PRYZMAT” Sp. z o.o. 44-200 Rybnik ul. Ks. J. Szafranka 14/1a z ceną brutto wynoszącą: 85 854,00 zł (słownie: osiemdziesiąt pięć tysięcy osiemset pięćdziesiąt cztery złote 00/100). 10. Oferta nr 10 Wykonawcy: Usługi Geodezyjne i Informatyczne GEO-COM Grzegorz Smrek, 44-200 Rybnik Plac Kopernika 3 z ceną brutto wynoszącą: 131 610,00 zł (słownie: sto trzydzieści jeden tysięcy sześćset dziesięć złotych 00/100). 11. Oferta nr 11 Wykonawcy: „POZIOM” Kretek Adam 44-210 Rybnik ul. Chabrowa 24 B/5 z ceną brutto wynoszącą: 59 040,00 zł (słownie: pięćdziesiąt dziewięć tysięcy czterdzieści złotych 00/100). 12. Oferta nr 12 Wykonawcy: FHU „GEORAF” inż. Rafał Petrykowski 43-155 Bieruń ul. Granitowa 60/2, z ceną brutto wynoszącą: 105 680,00 zł (słownie: sto pięć tysięcy sześćset osiemdziesiąt złotych 00/100). II. Oferty, spełniające wymagania zawarte w siwz, otrzymały punktację jak niżej: 1. Oferta nr 1 Wykonawcy: Opolska Grupa Geodezyjna Piotr Czuczman 48-303 Nysa ul. Podolska 2e. Liczba pkt w kryterium Cena 100% wynosi: 97,49. Łączna punktacja: 487,45pkt. 2. Oferta nr 2 Wykonawcy: GEOS - Geodezja i Nieruchomości Dariusz Szczepański 48-300 Nysa ul. Bpa Jarosława 7/36. Liczba pkt w kryterium Cena 100% wynosi: 83,47. Łączna punktacja: 417,35pkt. 3. Oferta nr 3 Wykonawcy: Dariusz Dadak, Michał Staszkiewicz Wspólnicy Spółki Cywilnej Przedsiębiorstwo Usług Geodezyjnych „INTERGEO” 23-626 Jawiszowice, ul. Pocztowa 77. Liczba pkt w kryterium Cena 100% wynosi: 66,59. Łączna punktacja: 332,95pkt. 4. Oferta nr 4 Wykonawcy: Alter GEO Rafał Randak Pracownia Geodezyjna w Kłobucku 42-100 Kłobuck ul. 11 Listopada 4. Liczba pkt w kryterium Cena 100% wynosi: 47,95. Łączna punktacja: 239,75pkt. 5. Oferta nr 5 Wykonawcy: OPTIMA BG Sp. z o.o. 30-709 Kraków ul. Stoczniowców 3. Liczba pkt w kryterium Cena 100% wynosi: 51,08. Łączna punktacja: 255,40pkt. 6. Oferta nr 6 Wykonawcy: Pracownia Geodezyjno- Kartograficzna Stanisław Ciereszko 32-500 Chrzanów ul. Wojska Polskiego 10. Liczba pkt w kryterium Cena 100% wynosi: 99,98. Łączna punktacja: 499,90pkt. 7. Oferta nr 7 Wykonawcy: Usługi Geodezyjne i Kartograficzne mgr inż Janina Kracoń 43-200 Pszczyna ul. Matejki 25. Liczba pkt w kryterium Cena 100% wynosi: 72,52. Łączna punktacja: 362,60pkt. 8. Oferta nr 8 Wykonawcy: NIERUCHOMOŚCI Obsługa nieruchomości, wycena i geodezja Tadeusz Gawron, 43-502 Czechowice-Dziedzice Plac Wolności 2a. Liczba pkt w kryterium Cena 100% wynosi: 100,00. Łączna punktacja: 500,00pkt. 9. Oferta nr 10 Wykonawcy: Usługi Geodezyjne i Informatyczne GEO-COM Grzegorz Smrek, 44-200 Rybnik Plac Kopernika 3. Liczba pkt w kryterium Cena 100% wynosi: 43,92. Łączna punktacja: 219,60pkt. 10. Oferta nr 12 Wykonawcy: FHU „GEORAF” inż. Rafał Petrykowski 43-155 Bieruń ul. Granitowa 60/2. Liczba pkt w kryterium Cena 100% wynosi: 54,69. Łączna punktacja: 273,45pkt. III. Wybór najkorzystniejszej oferty: Zamawiający informuje, iż w toku badania i oceny ofert złożonych w przedmiotowym postępowaniu, wybrano ofertę niżej wymienionego Wykonawcy: NIERUCHOMOŚCI Obsługa nieruchomości, wycena i geodezja Tadeusz Gawron 43-502 Czechowice-Dziedzice Plac Wolności 2a (Oferta nr 8) z ceną brutto wynoszącą: 57 800,00 zł (słownie: pięćdziesiąt siedem tysięcy osiemset złotych 00/100). Wybrana oferta, spełnia wszystkie wymagania zawarte w specyfikacji istotnych warunków zamówienia i zawiera najniższą cenę spośród ofert złożonych w przedmiotowym postępowaniu a nie podlegających odrzuceniu. |
|
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe. Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego. SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY I. 1) NAZWA I ADRES: Powiat Pszczyński , ul. 3 Maja 10, 43-200 Pszczyna, woj. śląskie, tel. 032 4492300, 032 4492399, faks 032 4492345. • Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiat.pszczyna.pl I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa. SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wznowienie punktów granicznych działek znajdujących się w pasie drogi powiatowej ul. Zawadzkiego w Ćwiklicach i Rudołtowicach wraz z pomiarem pasa drogowego.. II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi. II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Przedmiotem zamówienia jest: Wznowienie punktów granicznych działek znajdujących się w pasie drogi powiatowej ul. Zawadzkiego w Ćwiklicach i Rudołtowicach wraz z pomiarem pasa drogowego. 2.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia.Przedmiotem zamówienia jest wznowienie znaków granicznych wraz z namierzeniem pasa drogowego w rozumieniu przepisów ustawy o drogach publicznych na działkach znajdujących się w pasie drogi powiatowej ul. Zawadzkiego w Ćwiklicach i Rudołtowicach - długość ok. 6800 m, 202 działki ewidencyjne.Zakres zamówienia podzielony został na dwa etapy realizacyjne: a.ETAP I - od działki nr 579/1 obręb Ćwiklice do działki nr 466/24 obręb Rudołtowice b.ETAP II - od działki nr 467/61 obręb Rudołtowice do działki nr 105/37 obręb Ćwiklice.3.W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie: a.wznowić znaki graniczne dla poszczególnych działek, trwale zastabilizować położenie wszystkich znaków wchodzących w zakres opracowanie - stabilizacja za pomocą słupów betonowych ze stabilizacją podziemną, a w miejscach gdzie takiej nie można wykonać - za pomocą trzpieni metalowych z opisem punkt pomiarowy (lub podobnym), b.namierzyć zasięg pasa drogowego - w uzgodnieniu i w obecności przedstawiciela Powiatowego Zarządu Dróg w Pszczynie, c.sporządzić operaty pomiarowe i przekazać je do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego (operaty ze wznowienia znaków granicznych oraz pomiaru zasięgu pasa drogowego), d.przekazać zamawiającemu dokumentację mapową ze zaktualizowanym przebiegiem granic działek będących przedmiotem zamówienia oraz naniesionym pasem drogowym.4.Szczegółowe wymagania dotyczące przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 1 do SIWZ Warunki Techniczne. Wartość zamówienia nie przekracza kwot określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Prawo Zamówień Publicznych ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej. Zamawiający nie przewiduje ustanowienia dynamicznego systemu zakupów.. II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 70.00.00.00-1. II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie. II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie. II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.10.2014. SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM III.1) WADIUM Informacja na temat wadium: Warunkiem udziału w postępowaniu jest wniesienie wadium w wysokości: 2500,00 zł (słownie: dwa tysiące pięćset złotych 00/100) w terminie do dnia 18.03.2014r do godz. 10.00. III.2) ZALICZKI III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku o Zamawiający nie stawia szczegółowego opisu warunku w tym zakresie. Zamawiający żąda złożenia oświadczenia z art. 22 ust. 1 pkt.1 ustawy i jego weryfikacja zostanie przeprowadzona wg formuły: spełnia- nie spełnia. • III.3.2) Wiedza i doświadczenie Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku o Zamawiający nie stawia szczegółowego opisu warunku w tym zakresie. Zamawiający żąda złożenia oświadczenia z art. 22 ust. 1 pkt.2 ustawy i jego weryfikacja zostanie przeprowadzona wg formuły: spełnia- nie spełnia. • III.3.3) Potencjał techniczny Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku o Zamawiający nie stawia szczegółowego opisu warunku w tym zakresie. Zamawiający żąda złożenia oświadczenia z art. 22 ust. 1 ustawy i jego weryfikacja zostanie przeprowadzona wg formuły: spełnia- nie spełnia. • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku o W celu potwierdzenia, że Wykonawca spełnia warunek dotyczący dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, Zamawiający wymaga złożenia następujących dokumentów: a.Wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (załącznik Nr 3 do SIWZ). Warunek minimalny: Zamawiający wymaga, by osoba, która będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadała niżej określone uprawnienia: uprawnienia geodezyjne z zakresu 1 (pomiary sytuacyjno-wysokościowe i opracowywanie ich wyników),uprawnienia geodezyjne z zakresu 2 (rozgraniczenia i podział nieruchomości oraz sporządzenie dokumentacji do celów prawnych). Zamawiający uzna warunek za spełniony w przypadku posiadania obu uprawnień przez jedną osobę. Wykonawca zobowiązany jest dołączyć do oferty oświadczenie, zgodne z załącznikiem 3b do SIWZ Oświadczenie wykonawcy, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia. b.Jeżeli wykonawca wykazując spełnianie warunku, o którym mowa wyżej polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy PZP, a podmioty te będą brały udział w realizacji zamówienia, Zamawiający żąda od wykonawcy przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów pisemnego zobowiązania (zgodnie z art. 26 ust.2b ustawy Pzp). Wymagane jest załączenie do oferty odpowiednio załącznika 3a do SIWZ Oświadczenie innego podmiotu. • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku o Zamawiający nie stawia szczegółowego opisu warunku w tym zakresie. Zamawiający żąda złożenia oświadczenia z art. 22 ust. 1 pkt.4 ustawy i jego weryfikacja zostanie przeprowadzona wg formuły: spełnia- nie spełnia. III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć: • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami; • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień; III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć: • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia; • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert; III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada: III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że: • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert; III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej; III.6) INNE DOKUMENTY Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5) Inne oświadczenia i dokumenty, których przedłożenia w ofercie żąda Zamawiający: 1.Wypełniony Formularz ofertowy - załącznik nr 2 do SIWZ. 2.Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy (jeżeli zostało ustanowione), bądź do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, przedłożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej przez notariusza (dotyczy również spółki cywilnej). SEKCJA IV: PROCEDURA IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony. IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena. IV.3) ZMIANA UMOWY przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian 1.Zmiany do umowy możliwe są jedynie w trybie art. 144 ustawy PZP. Uzgodnienia w tym zakresie wymagają dla swej ważności zatwierdzenia przez Zamawiającego, a zmiana umowy może nastąpić jedynie na piśmie w formie aneksu pod rygorem nieważności.2. Zmiana terminu realizacji zamówienia możliwa jest w przypadku : a. przerw w realizacji przedmiotu umowy powstałych z przyczyn obiektywnych nie leżących po stronie Wykonawcy;b. pisemnego uzgodnienia pomiędzy stronami dotyczącego skrócenia terminu zakończenia realizacji umowy;c.wstrzymania realizacji prac objętych umową, uniemożliwiających terminowe zakończenie realizacji przedmiotu umowy.3. Dopuszcza się zmiany w umowie powstałe w następstwie: a.działania siły wyższej, przy czym siła wyższa oznacza wydarzenie nieprzewidywalne i poza kontrolą stron niniejszej umowy, występujące po podpisaniu umowy, a powodujące niemożliwość wywiązania się z umowy w jej obecnym brzmieniu lub inne okoliczności niezależne od Zamawiającego, w tym takie, których Zamawiający przy zachowaniu należytej staranności nie był w stanie uniknąć lub przewidzieć; b.poprawy oczywistej omyłki,c.zmiany nazwy, siedziby stron umowy, innych danych identyfikacyjnych; d.zmiany podwykonawcy, osób bezpośrednio uczestniczących w wykonywaniu zamówienia pod warunkiem odpowiedniego zgłoszenia i po akceptacji przez Zamawiającego; e.rezygnacji Zamawiającego z wykonania części usługi z jednoczesnym obniżeniem wynagrodzenia wykonawcy; f.zmniejszenie zakresu umowy z przyczyn o obiektywnym charakterze, istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie części zakresu realizacji umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili jej zawarcia;g. zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia, h.stwierdzenia rozbieżności lub niejasności w umowie, których nie można usunąć w inny sposób, a zmiana będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności i doprecyzowanie umowy w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez strony umowy. IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.przetargi.powiat.pszczyna.pl Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Starostwo Powiatowe w Pszczynie,parter pok.5 Wydział Zamówień Publicznych lub przesyłką pocztową (poleconą) na adres:Starostwo Powiatowe w Pszczynie, ul. 3 Maja 10, 43-200 Pszczyna. IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 18.03.2014 godzina 10:00, miejsce: Starostwo Powiatowe w Pszczynie, I piętro pok. 35 Sekretariat lub przesyłką pocztową (poleconą) na adres:Starostwo Powiatowe w Pszczynie, ul. 3 Maja 10, 43-200 Pszczyna. IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert). IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie |