Wyniki przetargów/konkursów |
Termin składania ofert: 03-04-2013, godz. 10:00Budowa kompleksu mieszkalno administracyjnego CWDiR Przystań w Pszczynie kontynuacja. |
|
Wynik postępowania przetargowego/konkursowego |
|
Pszczyna dnia 11.04.2013r.
WYNIK POSTĘPOWANIA PROWADZONEGO W TRYBIE PRZETARGU NIEOGRANICZONEGO Na podstawie art. 92 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2010r. Nr 113, poz. 75 ze zm.) Powiat Pszczyński, jako Zamawiający informuje, iż zostało rozstrzygnięte postępowanie prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego dotyczące realizacji zadania: Budowa kompleksu mieszkalno- administracyjnego CWDiR „Przystań” w Pszczynie - kontynuacja. I. W postępowaniu złożone zostały oferty następujących wykonawców, Nazwy(firmy) oraz adresy wykonawców: 1. Oferta nr 1 Wykonawcy: PRZEDSIĘBIORSTWO ROBÓT BUDOWLANYCH „BESKID” NR II Sp. z o.o., 43-300 Bielsko-Biała, ul. Podwale 33. a. z ceną brutto wynoszącą: 2 345 743,50 zł (słownie: dwa miliony trzysta czterdzieści pięć tysięcy siedemset czterdzieści trzy złote 50/100). b. Skrócenie terminu realizacji zamówienia (ilość tygodni): 10 tygodni. 2. Oferta nr 2 Wykonawcy: Firma Budowlana F-BUD, Tomasz Fibic, Szymon Fibic, Spółka Jawna, 44-286 Wodzisław Śląski, Os. XXX-lecia 62C. a. z ceną brutto wynoszącą: 2 263 197,66 zł (słownie: dwa miliony dwieście sześćdziesiąt trzy tysiące sto dziewięćdziesiąt siedem złotych 66/100). b. Skrócenie terminu realizacji zamówienia (ilość tygodni): 10 tygodni. 3. Oferta nr 3 Wykonawcy: DOMKAT Spółka Akcyjna, 41-100 Siemianowice Śl., ul. Budowlana 19. a. z ceną brutto wynoszącą: 2 227 722,63 zł (słownie: dwa miliony dwieście dwadzieścia siedem tysięcy siedemset dwadzieścia dwa złote 63/100). b. Skrócenie terminu realizacji zamówienia (ilość tygodni): 10 tygodni. 4. Oferta nr 4 Wykonawcy: PLATER – SPÓŁKA JAWNA, ZAKŁAD PRODUKCYJNO USŁUGOWO HANDLOWY Pławecki Sylwester, Pławecki Leszek, 43-241 Łąka, ul. Jaworowa 16 a. z ceną brutto wynoszącą: 2 440 587,66 zł (słownie: dwa miliony czterysta czterdzieści tysięcy pięćset osiemdziesiąt siedem złotych 66/100). b. Skrócenie terminu realizacji zamówienia (ilość tygodni): 3 tygodnie. 5. Oferta nr 5 Wykonawcy: AKCES BUDOWY SP. z o.o., 43-502 Czechowice-Dziedzice, ul. Zielona 11 a. z ceną brutto wynoszącą: 2 389 896,51 zł (słownie: dwa miliony trzysta osiemdziesiąt dziewięć tysięcy osiemset dziewięćdziesiąt sześć złotych 51/100). b. Skrócenie terminu realizacji zamówienia (ilość tygodni): 10 tygodni. II. Oferty, spełniające wymagania zawarte w siwz, otrzymały punktację jak niżej: a. Punktacja dla kryterium: CENA 1. Oferta nr 1 Wykonawcy: PRZEDSIĘBIORSTWO ROBÓT BUDOWLANYCH „BESKID” NR II Sp. z o.o., 43-300 Bielsko-Biała, ul. Podwale 33 Liczba pkt w kryterium Cena 80% wynosi: 77,18 pkt, łączna punktacja: 231,54 pkt 2. Oferta nr 2 Wykonawcy: Firma Budowlana F-BUD, Tomasz Fibic, Szymon Fibic, Spółka Jawna, 44-286 Wodzisław Śląski, Os. XXX-lecia 62C Liczba pkt w kryterium Cena 80% wynosi: 80,00 pkt, łączna punktacja: 240,00 pkt 3. Oferta nr 4 Wykonawcy: PLATER – SPÓŁKA JAWNA, ZAKŁAD PRODUKCYJNO USŁUGOWO HANDLOWY, Pławecki Sylwester, Pławecki Leszek, 43-241 Łąka, ul. Jaworowa 16 Liczba pkt w kryterium Cena 80% wynosi: 74,19 pkt, łączna punktacja: 222,57 pkt 4. Oferta nr 5 Wykonawcy: AKCES BUDOWY SP. Z O.O., 43-502 Czechowice-Dziedzice, ul. Zielona 11 Liczba pkt w kryterium Cena 80% wynosi: 76,31 pkt, łączna punktacja: 228,93 pkt b. Punktacja dla kryterium: SKRÓCENIE TERMINU REALIZACJI a. Oferta nr 1 Wykonawcy: PRZEDSIĘBIORSTWO ROBÓT BUDOWLANYCH „BESKID” NR II Sp. z o.o., 43-300 Bielsko-Biała, ul. Podwale 33 Liczba pkt w kryterium Skrócenie terminu realizacji 20% wynosi: 20,00 pkt, łączna punktacja: 60,00 pkt b. Oferta nr 2 Wykonawcy: Firma Budowlana F-BUD, Tomasz Fibic, Szymon Fibic, Spółka Jawna, 44-286 Wodzisław Śląski, Os. XXX-lecia 62C Liczba pkt w kryterium Skrócenie terminu realizacji 20% wynosi: 20,00 pkt, łączna punktacja: 60,00 pkt c. Oferta nr 4 Wykonawcy: PLATER – SPÓŁKA JAWNA, ZAKŁAD PRODUKCYJNO USŁUGOWO HANDLOWY, Pławecki Sylwester, Pławecki Leszek, 43-241 Łąka, ul. Jaworowa 16 Liczba pkt w kryterium Skrócenie terminu realizacji 20% wynosi: 6,00 pkt, łączna punktacja: 18,00 pkt d. Oferta nr 5 Wykonawcy: AKCES BUDOWY SP. Z O.O., 43-502 Czechowice-Dziedzice, ul. Zielona 11 Liczba pkt w kryterium Skrócenie terminu realizacji 20% wynosi: 20,00 pkt, łączna punktacja: 60,00 pkt c. Łączna suma punktów uzyskanych przez badaną ofertę w kryterium: cena i kryterium: skrócenie terminu realizacji a. Oferta nr 1 Wykonawcy: PRZEDSIĘBIORSTWO ROBÓT BUDOWLANYCH „BESKID” NR II Sp. z o.o., 43-300 Bielsko-Biała, ul. Podwale 33 Łączna liczba punktów: 291,54 pkt b. Oferta nr 2 Wykonawcy: Firma Budowlana F-BUD, Tomasz Fibic, Szymon Fibic, Spółka Jawna, 44-286 Wodzisław Śląski, Os. XXX-lecia 62C Łączna liczba punktów: 300,00 pkt c. Oferta nr 4 Wykonawcy: PLATER – SPÓŁKA JAWNA, ZAKŁAD PRODUKCYJNO USŁUGOWO HANDLOWY, Pławecki Sylwester, Pławecki Leszek, 43-241 Łąka, ul. Jaworowa 16 Łączna liczba punktów: 240,57 pkt d. Oferta nr 5 Wykonawcy: AKCES BUDOWY SP. Z O.O., 43-502 Czechowice-Dziedzice, ul. Zielona 11 Łączna liczba punktów: 288,93 pkt III. Wybór najkorzystniejszej oferty: Zamawiający informuje, iż w toku badania i oceny ofert złożonych w przedmiotowym postępowaniu, wybrano ofertę niżej wymienionego Wykonawcy: Firma Budowlana F-BUD, Tomasz Fibic, Szymon Fibic, Spółka Jawna, 44-286 Wodzisław Śląski, Os. XXX-lecia 62C (oferta nr 2) z ceną brutto wynoszącą: 2 263 197,66 zł (słownie: dwa miliony dwieście sześćdziesiąt trzy tysiące sto dziewięćdziesiąt siedem złotych 66/100) i z maksymalnie skróconym terminem realizacji zamówienia wynoszącym: dziesięć tygodni. Wybrana oferta, spełnia wszystkie wymagania zawarte w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, zawiera najniższą cenę spośród ofert złożonych w przedmiotowym postępowaniu a nie podlegających odrzuceniu i maksymalny termin skrócenia realizacji zamówienia wynoszący dziesięć tygodni.. Dziękujemy za udział w postępowaniu i złożenie ofert. |
|
Pszczyna: Budowa kompleksu mieszkalno administracyjnego CWDiR Przystań w Pszczynie kontynuacja.
Numer ogłoszenia: 40699 - 2013; data zamieszczenia: 18.03.2013 OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe. Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego. SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY I. 1) NAZWA I ADRES: Powiat Pszczyński , ul. 3 Maja 10, 43-200 Pszczyna, woj. śląskie, tel. 032 4492300, 032 4492399, faks 032 4492345. Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiat.pszczyna.pl I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa. SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa kompleksu mieszkalno administracyjnego CWDiR Przystań w Pszczynie kontynuacja.. II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane. II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest: Budowa kompleksu mieszkalno administracyjnego CWDiR Przystań w Pszczynie kontynuacja. Inwestycja została rozpoczęta w 2012 roku i po wykonaniu ok. 15 procent całego zakresu zadania roboty budowlane zostały przerwane. Wykonano dotychczas roboty ziemne, fundamentowe, izolacje fundamentów, roboty murarskie ścian pierwszej kondygnacji, przyłącza wod.kan i częściowo kanalizację deszczową. Przedmiotem niniejszego przetargu jest wykonanie pozostałego zakresu tj. ok. 85 procent całości inwestycji.Dla potrzeb niniejszego przetargu, chcąc zapewnić pełny obraz realizowanego przedsięwzięcia, załączono do SIWZ kompletny projekt budowlano wykonawczy, natomiast przedmiar robót stanowiący załącznik nr 1 do SIWZ zweryfikowano do zakresu pozostałego faktycznie do wykonania. Charakterystyka obiektu:Kompleks obejmuje 3 budynki dwukondygnacyjne,w tym poddasze użytkowe niepodpiwniczone, z których dwa pełnią funkcję mieszkalną, a jeden funkcję administracyjno socjalną. Budynki spięte są w jedną całość łącznikami parterowymi, pełniącymi zarówno funkcję komunikacyjną, jak też mieszczące salę wielofunkcyjną z zapleczem, pokój wychowawców i pomieszczenia gospodarcze. Wielkości charakterystyczne kompleksu:kubatura: ok. 4.600 m3, Powierzchnia całkowita ok.1.000 m2.Powierzchnia użytkowa: ok.900 m2 Szczegółowy zakres robót podano w załącznikach do SIWZ: Przedmiar robót tj. załącznik nr 1 do SIWZ. Ze względu na złożony charakter funkcji obiektu, cały zakres inwestycji podzielono na dwie odrębne części przedmiarowe, umożliwiające zastosowanie różnych stawek podatku VAT. CZĘŚĆ 1 obiekty o funkcji mieszkalnej, CZĘŚĆ 2 obiekty o funkcji administracyjno socjalnej. Projekt budowlano wykonawczy: Kompleksu mieszkalno administracyjnego CWDiR Przystań w Pszczynie tj. załącznik nr 8 do SIWZ obejmujący następujące branże: Architektura,Konstrukcyjna, Przyłącze wod kan.,Instalacyjne wod kan i cwu.,Instalacji CO wraz z kotłami,Instalacje elektryczne,Instalacja gazowa,Instalacja solarna,Drogowa,Projekt zagospodarowania terenu,Specyfikacja Techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych tj. załącznik nr 9 do SIWZ.W przypadku określenia elementów przedmiotu zamówienia w projekcie budowlano wykonawczym, STWiOR, przedmiarach robót przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów, urządzeń i systemów równoważnych, zgodnie z art. 30 ust. 4 i 5 Ustawą. Zgodnie z art. 30 ust. 5 Ustawy Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego roboty budowlane spełniają wymagania określone przez zamawiającego. Równoważność pod względem parametrów technicznych, użytkowych oraz eksploatacyjnych ma w szczególności gwarantować realizację robót w zgodzie z dokumentacją techniczną oraz zapewnić uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w niniejszej SIWZ. W związku z tym, Zamawiający wyjaśnia, iż pod pojęciem równoważności rozumie inny materiał lub urządzenie, pochodzące od innego producenta niż wskazany w załącznikach nr 1, 8,9 do SIWZ pod warunkiem, że służy do tego samego celu, posiada takie same lub lepsze parametry techniczne, jakościowe, funkcjonalne oraz użytkowe co produkt oryginalny. Ponadto równoważność oznacza materiał nie gorszy gatunkowo niż określony w załącznikach nr 1, 8, 9 do SIWZ. Wskazanie znaku towarowego lub pochodzenia nadaje wymienionym konkretnym produktom charakter przykładowy jako określenie standardów i parametrów. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.Zamawiający nie przewiduje ustanowienia dynamicznego systemu zakupów.Wartość zamówienia nie przekracza kwot określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Prawo Zamówień Publicznych.. II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających Zamawiający przewiduje możliwości dokonania zamówień uzupełniających na zasadach określonych w art. 67 ust.1 pkt 6 ustawy Prawo Zamówień Publicznych. Zamówienia te będą dotyczyć przedmiotu zamówienia określonego w niniejszej SIWZ i polegać będą na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień. II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.21.13.00-2, 45.21.52.15-7, 45.21.00.00-2, 45.30.00.00-0, 45.33.00.00-9, 45.31.00.00-3, 45.40.00.00-1, 45.40.00.00-6. II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie. II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie. II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 28.02.2014. SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM III.1) WADIUM Informacja na temat wadium: Warunkiem udziału w postępowaniu jest wniesienie wadium w wysokości: 55.000,00 zł słownie:pięćdziesiąt pięć tysięcy złotych w terminie do dnia 03.04.2013r.do godz.10.00.Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert.Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:a.pieniądzu.b.poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym c.gwarancjach bankowych d.gwarancjach ubezpieczeniowych e.poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art.6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9.11.2000r o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2007r. Nr 42 poz. 275).Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt 9 siwz.Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.Za skutecznie wniesione wadium zamawiający uzna wadium wniesione:a.w pieniądzu, jeśli środki te zostały zarachowane na rachunku zamawiającego w Banku Spółdzielczym w Pszczynie, numer konta bankowego: 18 8448 0004 0006 1229 2033 0007 w terminie zgodnym z pkt 1 tj.do dnia 03.04.2013r. do godz.10.00.b.w poręczeniach oraz gwarancjach bankowych lub ubezpieczeniowych, poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo kredytowej w terminie zgodnym z punktem 1 w kasie Starostwa Powiatowego w Pszczynie.c.w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art.6b ust.5 pkt 2 ustawy z dn. 9.11.2000r o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości w kasie Starostwa Powiatowego w Pszczynie pok. 30,w terminie zgodnym z pkt. 1.Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy narachunek bankowy wskazany przez wykonawcę.Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek wskazany przezZamawiającego w pkt. 6a.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust.3 nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 lub pełnomocnictw, chyba, że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca którego oferta została wybrana:a.odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b.nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy,c. zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.Zamawiający wykluczy z postępowania wykonawców, którzy nie wnieśli wadium do upływu terminu składania ofert, na przedłużony okres związania ofertą lub w terminie, o którym mowa w art. 46 ust. 3 ustawy PZP,albo nie zgodzili się na przedłużenie okresu związania ofertą. III.2) ZALICZKI III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku Zamawiający nie stawia szczegółowego opisu warunku w tym zakresie. Zamawiający żąda złożenia oświadczenia z art. 22 ust. 1 ustawy i jego weryfikacja zostanie przeprowadzona wg formuły:spełnia, nie spełnia. III.3.2) Wiedza i doświadczenie Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku 1.W celu potwierdzenia, że Wykonawca spełnia warunek dotyczący posiadania wiedzy i doświadczenia (art. 22 ust.1 pkt 2 ustawy PZP) Zamawiający wymaga złożenia następującego dokumentu:a.Wykazu robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie, wykonał w sposób należyty oraz zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończył 2 roboty budowlane polegające na budowie kompletnego obiektu użyteczności publicznej lub budynku wielorodzinnego o kubaturze nie mniejszej niż 3.000m3 i wartości minimum 1 800 000zł brutto każda robota, z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania (wzór stanowi załącznik Nr 3 do SIWZ). Do wykazu Wykonawca zobowiązany jest dołączyć dowody potwierdzające, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Równowartość w PLN zadań rozliczanych w walutach obcych, określonych w.w dowodami zostanie określona według średniego kursu złotego w stosunku do walut obcych, ogłoszonego przez NBP, obowiązującego w dniu, w którym zamieszczono ogłoszenie o niniejszym postępowaniu w Biuletynie Zamówień Publicznych.b.Zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy PZP, Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Wymagane jest załączenie do oferty odpowiednio załączników nr 3a do SIWZ Oświadczenie innego podmiotu. W przypadku podmiotów występujących wspólnie warunek dotyczący posiadania wiedzy i doświadczenia (art. 22 ust.1 pkt 2 ustawy PZP), Wykonawcy mogą spełniać łącznie. III.3.3) Potencjał techniczny Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku Zamawiający nie stawia szczegółowego opisu warunku w tym zakresie. Zamawiający żąda złożenia oświadczenia z art. 22 ust.1 ustawy i jego weryfikacja zostanie przeprowadzona wg formuły: spełnia, nie spełnia. III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku W celu potwierdzenia, że Wykonawca spełnia warunek dotyczący dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, Zamawiający wymaga złożenia następujących dokumentów: a.Wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (załącznik Nr 4 do SIWZ). Warunek minimalny: 1 osoba z uprawnieniami budowlanymi do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno budowlanej, posiadająca prawo pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie 1 osoba z uprawnieniami budowlanymi do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń: cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń, posiadająca prawo pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie 1 osoba z uprawnieniami budowlanymi do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń, posiadająca prawo pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie Zamawiający żąda załączenia do oferty oświadczenia, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia. Wymagane jest załączenie do oferty odpowiednio załączników 4b do SIWZ Oświadczenie o posiadaniu uprawnień. b.Jeżeli wykonawca wykazując spełnianie warunku, o którym mowa wyżej polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy PZP, które to podmioty będą brały udział w realizacji zamówienia, Zamawiający żąda od wykonawcy przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów pisemnego zobowiązania (zgodnie z art. 26 ust. 2 b ustawy Pzp). Wymagane jest załączenie do oferty odpowiednio załączników 4a do SIWZ Oświadczenie innego podmiotu. III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku Zamawiający nie stawia szczegółowego opisu warunku w tym zakresie. Zamawiający żąda złożenia oświadczenia z art. 22 ust. 1 ustawy i jego weryfikacja zostanie przeprowadzona wg formuły: spełnia, nie spełnia. III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć: wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone; określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie, wykonał w sposób należyty oraz zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończył 2 roboty budowlane polegające na budowie kompletnego obiektu użyteczności publicznej lub budynku wielorodzinnego o kubaturze nie mniejszej niż 3.000m3 i wartości minimum 1 800 000 zł brutto każda robota, z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania (wzór stanowi załącznik Nr 3 do SIWZ).; wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami; oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień; III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć: oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia; aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert; aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert; aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert; wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2. III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada: III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że: nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert; nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert; III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej; III.6) INNE DOKUMENTY Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5) 1. Inne oświadczenia i dokumenty, których przedłożenia w ofercie żąda Zamawiający: a.wypełniony Formularz ofertowy, zawierający tabelaryczne obliczenie ceny oferty tj. załącznik nr 2 do SIWZ.2.Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy, jeżeli zostało ustanowione bądź do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie przedłożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej przez notariusza (dotyczy również spółki cywilnej). 2. Informację w formie:a.Oświadczenia o przynależności do grup kapitałowych w rozumieniu ustawy z dnia 16.02.2007r. o ochronie konkurencji i konsumentów wraz z listą podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5, którego wzór stanowi załącznik nr 6a do SIWZ. b.Oświadczenia o braku przynależności do grup kapitałowych w rozumieniu ustawy z dnia 16.02.2007r. o ochronie konkurencji i konsumentów, którego wzór stanowi załącznik nr 6b do SIWZ.3.Inne oświadczenia i dokumenty, które Zamawiający zaleca załączyć do oferty: a.Dowód wpłaty wadium; b.Zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej służy właściwej weryfikacji należytej reprezentacji podmiotu, przedłożenie dokumentu umożliwi Zamawiającemu dokonanie oceny czy osoba fizyczna, składająca oświadczenie woli w postaci oferty w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzi działalność gospodarczą zarejestrowaną przez właściwy organ. Zamawiający dokonując oceny oferty musi mieć jednoznaczną informację o statusie cywilnoprawnym wykonawcy. SEKCJA IV: PROCEDURA IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony. IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia: 1 - Cena - 80 2 - Skrócenie terminu realizacji - 20 IV.3) ZMIANA UMOWY przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian Zamawiający przewiduje, na podstawie art. 144 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, możliwość dokonania zmiany umowy w formie aneksu lub pisemnego oświadczenia pod następującymi warunkami:I. zmiana terminu realizacji zamówienia z następujących przyczyn:działania siły wyższej, przy czym siła wyższa oznacza wydarzenie nieprzewidywalne i poza kontrolą stron niniejszej umowy, występujące po podpisaniu umowy, a powodujące niemożliwość wywiązania się z umowy w jej obecnym brzmieniu, lub inne okoliczności niezależne od Zamawiającego, w tym takie, których Zamawiający przy zachowaniu należytej staranności nie był w stanie uniknąć lub przewidzieć, wystąpienia nietypowych dla klimatu polskiego warunków atmosferycznych uniemożliwiających prowadzenie robót budowlanych zgodnie z technologią ich wykonywania zaistnienia niesprzyjających warunków atmosferycznych, uniemożliwiających wykonanie prac budowlanych lub spełnienie wymogów technologicznych, udokumentowane w dzienniku budowy,błędów w dokumentacji projektowej, których usuniecie będzie poprzedzać konieczność konsultacji z Projektantem i naniesienia przez niego poprawek lub zmian w dokumentacji projektowej konieczności uzyskania: decyzji lub uzgodnień osób trzecich lub właściwych organów, mogących spowodować wstrzymanie robót;konieczność zmiany zakresu robót i ich finansowania, konieczności wykonania dodatkowych badań i ekspertyz,konieczności wykonania prac lub badan archeologicznych, wykopalisk, powodujących konieczność wstrzymania robót objętych niniejszą umową, realizacji w drodze odrębnej umowy prac powiązanych z przedmiotem niniejszej umowy, wymuszającej konieczność skoordynowania prac i uwzględnienia wzajemnych powiązań, w tym udzielenie w trakcie realizacji umowy robót zamiennych, zamówień dodatkowych i uzupełniających, związanych z realizacją zamówienia podstawowego, mających wpływ na uzgodniony termin zakończenia jej realizacji (powodujących konieczność jego wydłużenia),wstrzymanie realizacji robót przez uprawniony organ z powodu znalezienia niewybuchów i niewypałów wystąpienia odmiennych od zakładanych warunków geologicznych lub terenowych;przerw w realizacji robót budowlanych powstałych z przyczyn nie leżących po stronie Wykonawcy;pisemnego uzgodnienia pomiędzy Stronami dotyczącego skróceniu terminu zakończenia realizacji umowy wstrzymania realizacji prac objętych umową, uniemożliwiających terminowe zakończenie realizacji przedmiotu umowy, Ww zmiany do umowy dopuszczalne są na następujących warunkach:a.dla lit. a w zakresie nie powodującym zwiększenia wynagrodzenia Wykonawcy, określonego w niniejszej umowie oraz o czas działania siły wyższej i czas potrzebny do usunięcia skutków tego działania; b.dla lit. b o czas trwania niesprzyjających warunków atmosferycznych, które uniemożliwiają wykonanie zamówienia,c.dla lit. c do m o czas niezbędny do usunięcia przeszkody w prowadzeniu robót objętych przedmiotem umowy lub o czas niezbędny do uzyskania wymaganych decyzji, uzgodnień, ekspertyz i badań.II. Pozostałe zmiany:a.zmiana zakresu zamówienia spowodowana zmianą dokumentacji projektowej skorygowanej przez Projektanta i zaakceptowanej przez Zamawiającego. Dotyczy zmniejszenia zakresu przedmiotu umowy w granicach uzasadnionego interesu Zamawiającego.b.zmiana sposobu wykonania zamówienia, materiałów budowlanych, sprzętu, urządzeń, gdy wykorzystanie materiałów budowlanych, sprzętu i urządzeń wskazanych w dokumentacji projektowej,STWiORB lub w ofercie stanie się niemożliwe bądź podyktowane będzie usprawnieniem procesu budowy, postępem technologicznym, zwiększeniem bezpieczeństwa na budowie. Zmiana wymaga zastosowania materiałów, urządzeń i sprzętu posiadających co najmniej te same parametry jakościowe i cechy użytkowe, jak te, które stanowiły podstawę wyboru oferty oraz zmiana sposobu wykonania zamówienia powodująca usprawnienie procesu budowy, postęp technologiczny, zwiększenie bezpieczeństwa na budowie pod warunkiem nie zwiększania ceny;c.zmiany dokonane w następstwie: działania siły wyższej,poprawy oczywistej omyłki d.zmiana dokonana na podstawie art. 23 pkt 1 ustawy Prawo budowlane zmiana w rozwiązaniach projektowych, jeżeli są one uzasadnione koniecznością zwiększenia bezpieczeństwa realizacji robót budowlanych lub usprawnienia procesu budowy;e.zmiana dokonana na podstawie art. 20 ust. 1 pkt 4 lit. b ustawy Prawo budowlane uzgodniona możliwość wprowadzenia rozwiązań zamiennych w stosunku do przewidzianych w projekcie, zgłoszonych przez kierownika budowy lub inspektora nadzoru inwestorskiego;f.zmiany technologii wykonania robót lub zmiany materiałów, jeżeli nowe rozwiązania będą korzystne dla zamawiającego, przy zachowaniu nie pogorszonych standardów jakościowych,g.zmiany dokonane podczas wykonywania robót, które nie odstępują w sposób istotny od zatwierdzonej dokumentacji projektowo wykonawczej lub warunków pozwolenia na budowę w ramach art. 36a ust. 5 ustawy Prawo budowlane i dokonane zostaną zgodnie z zapisami art. 36a ust. 6 ustawy Prawo budowlane, spełniając zapisy art. 57 ust. 2 ustawy Prawo budowlane;h.zmiana ceny przy zaistnieniu zmian stawek podatkowych. Jeżeli zmiana podatku będzie powodować zmianę kosztów wykonania po stronie Wykonawcy, Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany wynagrodzenia o kwotę równą różnicy w kwocie podatku zapłaconego przez Wykonawcę,i.zmiana nazw, siedziby stron umowy, numerów kont bankowych, innych danych identyfikacyjnych; j.zmiana lub wprowadzenie podwykonawcy pod warunkiem odpowiedniego zgłoszenia i po akceptacji przez Zamawiającego;k.zmiana osób odpowiedzialnych za kontakty i nadzór nad przedmiotem umowy;l.zmiana formy zabezpieczenia należytego wykonania umowy.m.zmniejszenie zakresu umowy z przyczyn o obiektywnym charakterze, istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie części zakresu realizacji umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili jej zawarcia; n.zmiana harmonogramu rzeczowo-finansowego z powodu zmniejszenia zakresu rzeczowo finansowego, zmiany terminu lub zmiany terminów realizacji poszczególnych zakresów rzeczowych. IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.przetargi.powiat.pszczyna.pl Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Starostwo Powiatowe w Pszczynie,parter Wydział Zamówień Publicznych pok.5 lub przesyłką pocztową (poleconą) na adres:Starostwo Powiatowe w Pszczynie, ul. 3 Maja 10, 43-200 Pszczyna. IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 03.04.2013 godzina 10:00, miejsce: Starostwo Powiatowe w Pszczynie, I piętro pok. 35 Sekretariat lub przesyłką pocztową (poleconą) na adres:Starostwo Powiatowe w Pszczynie, ul. 3 Maja 10, 43-200 Pszczyna. IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert). IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Nie dotyczy. IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie |