Wyniki przetargów/konkursów |
Termin składania ofert: 08-12-2011, godz. 10:00Wymiana pokrycia dachu w budynku ZSE w Pszczynie przy ul. Bogedaina 20. |
|
Wynik postępowania przetargowego/konkursowego |
|
WYNIK POSTĘPOWANIA PRZETARGOWEGO
Pszczyna dnia 19 grudnia 2011r. Znak postępowania: IZ.274.17.2011 IZ.274-17/8/2011 Dotyczy: przetargu nieograniczonego nr postępowania: IZ.274.17.2011 na realizację zadania: „Wymiana pokrycia dachu w budynku ZSE w Pszczynie przy ul. Bogedaina 20”. Na podstawie art. 92 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2010r. Nr 113, poz. 75 ze zm.) Powiat Pszczyński informuje, iż zostało rozstrzygnięte postępowanie przetargowe dotyczące realizacji zadania: „Wymiana pokrycia dachu w budynku ZSE w Pszczynie przy ul. Bogedaina 20”. I. W postępowaniu złożone zostały oferty następujących wykonawców, Nazwy(firmy) oraz adresy wykonawców: 1. Oferta nr 1 wykonawcy: Przedsiębiorstwo Budowlane Robert Nortman 64-115 Święciechowa ul. Leszczyńska 54 z ceną brutto wynoszącą: 249 782,26 zł (słownie: dwieście czterdzieści dziewięć tysięcy siedemset osiemdziesiąt dwa złote 26/100 ). 2. Oferta nr 2 wykonawcy: Zakład Handlowo-Budowlany Tadeusz Desaniuk 33-370 Muszyna, Powroźnik 77b z ceną brutto wynoszącą: 335 275,63 zł (słownie: trzysta trzydzieści pięć tysięcy dwieście siedemdziesiąt pięć złotych 63/100 ). 3. Oferta nr 3 wykonawcy: Firma Usługowo-Handlowa Jan Tabaka 43-100 Tychy ul. Mikołowska 64 z ceną brutto wynoszącą: 181 150,65 zł (słownie: sto osiemdziesiąt jeden tysięcy sto pięćdziesiąt złotych 65/100 ). 4. Oferta nr 4 wykonawcy: Firma Handlowo-Usługowa „HAGED-BIS” Batowice 81, 32-086 Węgrzce z ceną brutto wynoszącą: 467 364,26 zł (słownie: czterysta sześćdziesiąt siedem tysięcy trzysta sześćdziesiąt cztery złote 26/100 ). 5. Oferta nr 5 wykonawcy: Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Usługowe „DEKAR-BUD” Artur Ciesielski 43-391 Mazańcowice 469 A/1 z ceną brutto wynoszącą: 304 818,06 zł (słownie: trzysta cztery tysiące osiemset osiemnaście złotych 06/100 ). 6. Oferta nr 6 wykonawcy: Zakład Remontowo-Budowlany Zygmunt Laskowski 41-500 Chorzów ul. 11-go Listopada 36 z ceną brutto wynoszącą: 249 137,82 zł (słownie: dwieście czterdzieści dziewięć tysięcy sto trzydzieści siedem złotych 82/100 ). 7. Oferta nr 7 wykonawcy: Firma Usługowo-Handlowa „NOWIX” Mariusz Nowak 32-566 Alwernia ul. H.Sienkiewicza 7 z ceną brutto wynoszącą: 303 060,32 zł (słownie: trzysta trzy tysiące sześćdziesiąt złotych 32/100 ). 8. Oferta nr 8 wykonawcy: Przedsiębiorstwo Remontowo-Budowlane „AGAD” Sp. z o.o. 87-100 Toruń ul. Chrzanowskiego 23B z ceną brutto wynoszącą: 396 984,27zł (słownie: trzysta dziewięćdziesiąt sześć tysięcy dziewięćset osiemdziesiąt cztery złote 27/100 ). 9. Oferta nr 9 wykonawcy: ZUPH „ANKO” Produkcja i Usługi Budowlano-Montażowe mgr inż. Andrzej Konieczny 41-800 Zabrze ul. Webera 4 z ceną brutto wynoszącą: 227 713,52 zł (słownie: dwieście dwadzieścia siedem tysięcy siedemset trzynaście złotych 52/100 ). 10. Oferta nr 10 wykonawcy: Przedsiębiorstwo Budowlane „MOLBUD” Spółka z o.o. 43-230 Goczałkowice-Zdrój ul. Borowinowa 21a z ceną brutto wynoszącą: 368 627,11 zł (słownie: trzysta sześćdziesiąt osiem tysięcy sześćset dwadzieścia siedem złotych 11/100 ). 11. Oferta nr 11 wykonawcy: Firma „CONSTRAKSZEN” Tadeusz Waliński 43-332 Pisarzowice ul. Malinowa 3 z ceną brutto wynoszącą: 249 351,91 zł (słownie: dwieście czterdzieści dziewięć tysięcy trzysta pięćdziesiąt jeden złotych 91/100 ). 12. Oferta nr 12 wykonawcy: Zakład Remontowo-Budowlany Instalacyjno-Czyszczeniowy Damian Wagstyl 43-200 Pszczyna ul. Rybnicka 18b z ceną brutto wynoszącą: 295 067,02 zł (słownie: dwieście dziewięćdziesiąt pięć tysięcy sześćdziesiąt siedem złotych 02/100 ). II. Oferty, spełniające wymagania zawarte w siwz, otrzymały punktację jak niżej: 1. Oferta nr 1 wykonawcy: Przedsiębiorstwo Budowlane Robert Nortman 64-115 Święciechowa ul. Leszczyńska 54 Liczba pkt w kryterium Cena 100% wynosi: 72,22 pkt, łączna punktacja: 288,88 pkt. 2. Oferta nr 2 wykonawcy: Zakład Handlowo-Budowlany Tadeusz Desaniuk 33-370 Muszyna, Powroźnik 77b Liczba pkt w kryterium Cena 100% wynosi: 53,80 pkt, łączna punktacja: 215,20 pkt. 3. Oferta nr 3 wykonawcy: Firma Usługowo-Handlowa Jan Tabaka 43-100 Tychy ul. Mikołowska 64 Liczba pkt w kryterium Cena 100% wynosi: 100,00 pkt, łączna punktacja: 400,00 pkt. 4. Oferta nr 4 wykonawcy: Firma Handlowo-Usługowa „HAGED-BIS” Batowice 81, 32-086 Węgrzce Liczba pkt w kryterium Cena 100% wynosi: 38,60 pkt, łączna punktacja: 154,40 pkt. 5. Oferta nr 5 wykonawcy: Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Usługowe „DEKAR-BUD” Artur Ciesielski 43-391 Mazańcowice 469 A/1 Liczba pkt w kryterium Cena 100% wynosi: 59,18 pkt, łączna punktacja: 236,72 pkt. 6. Oferta nr 6 wykonawcy: Zakład Remontowo-Budowlany Zygmunt Laskowski 41-500 Chorzów ul. 11-go Listopada 36 Liczba pkt w kryterium Cena 100% wynosi: 72,40 pkt, łączna punktacja: 289,60 pkt. 7. Oferta nr 7 wykonawcy: Firma Usługowo-Handlowa „NOWIX” Mariusz Nowak 32-566 Alwernia ul. H.Sienkiewicza 7 Liczba pkt w kryterium Cena 100% wynosi: 59,52 pkt, łączna punktacja: 238,08 pkt. 8. Oferta nr 9 wykonawcy: ZUPH „ANKO” Produkcja i Usługi Budowlano-Montażowe mgr inż. Andrzej Konieczny 41-800 Zabrze ul. Webera 4 Liczba pkt w kryterium Cena 100% wynosi: 79,27 pkt, łączna punktacja: 317,08 pkt. 9. Oferta nr 10 wykonawcy: Przedsiębiorstwo Budowlane „MOLBUD” Spółka z o.o. 43-230 Goczałkowice-Zdrój ul. Borowinowa 21a Liczba pkt w kryterium Cena 100% wynosi: 48,93 pkt, łączna punktacja: 195,72 pkt. 10. Oferta nr 11 wykonawcy: Firma „CONSTRAKSZEN” Tadeusz Waliński 43-332 Pisarzowice ul. Malinowa 3 Liczba pkt w kryterium Cena 100% wynosi: 67,16 pkt, łączna punktacja: 268,64 pkt. 11. Oferta nr 12 wykonawcy: Zakład Remontowo-Budowlany Instalacyjno-Czyszczeniowy Damian Wagstyl 43-200 Pszczyna ul. Rybnicka 18b Liczba pkt w kryterium Cena 100% wynosi: 61,13 pkt, łączna punktacja: 244,52 pkt. III. Wybór najkorzystniejszej oferty: Zamawiający informuje, iż w toku badania i oceny złożonych ofert w przedmiotowym postępowaniu, wybrano ofertę niżej wymienionego Wykonawcy: Firma Usługowo-Handlowa Jan Tabaka 43-100 Tychy ul. Mikołowska 64 (ofertę nr 3 ) z ceną brutto wynoszącą: 180 383,95 zł (słownie: sto osiemdziesiąt tysięcy trzysta osiemdziesiąt trzy złote 95/100 ). Przedłożona oferta, spełnia wszystkie wymagania zawarte w specyfikacji istotnych warunków zamówienia i zawiera najniższą cenę spośród złożonych ofert. |
|
Pszczyna: Wymiana pokrycia dachu w budynku ZSE w Pszczynie przy ul. Bogedaina 20.
Numer ogłoszenia: 304489 - 2011; data zamieszczenia: 22.11.2011 OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe. Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego. SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY I. 1) NAZWA I ADRES: Powiat Pszczyński , ul. 3 Maja 10, 43-200 Pszczyna, woj. śląskie, tel. 032 4492300, 032 4492399, faks 032 4492345. Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiat.pszczyna.pl I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa. SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wymiana pokrycia dachu w budynku ZSE w Pszczynie przy ul. Bogedaina 20.. II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane. II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest: Wymiana pokrycia dachu w budynku ZSE w Pszczynie przy ul. Bogedaina 20. 2. Zakres zamówienia obejmuje wykonanie m.in.: a. Częściowe wyburzenie i wykonanie nowych kominów oraz remont istniejących b. Rozbiórka istniejącego pokrycia dachu (dachówka) oraz wykonanie nowego pokrycia z dachówki nowej oraz częściowo odzyskanej - łącznie ok. 700 m2 c. Wymiana lub wzmocnienie uszkodzonych elementów więźby d. Wykonanie warstw izolacyjnych (termicznych i wilgotnościowych) e. Demontaż istniejących obróbek blacharskich i orynnowania i wykonanie nowych 3. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia określa: a. przedmiar robót - załącznik nr 1 do SIWZ b. dokumentacja projektowa - załącznik nr 8 do SIWZ c. specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót - (załącznik nr 9 do SIWZ) W przypadku określenia elementów przedmiotu zamówienia w dokumentacji projektowej, STWiOR, przedmiarach robót przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów, urządzeń i systemów równoważnych. Zamawiający wyjaśnia, iż pod pojęciem równoważności rozumie inny materiał, pochodzący od innego producenta niż wskazany w załącznikach nr 1; 8; 9 do SIWZ, pod warunkiem, że służy do tego samego celu, posiada takie same lub lepsze parametry techniczne, jakościowe, funkcjonalne oraz użytkowe co produkt oryginalny. Ponadto równoważność oznacza materiał nie gorszy gatunkowo niż określony w załącznikach nr 1; 8; 9 do SIWZ ponadto wskazanie znaku towarowego lub pochodzenia nadaje wymienionym konkretnym produktom charakter przykładowy jako określenie standardów i parametrów. Wartość zamówienia nie przekracza kwot określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Prawo Zamówień Publicznych. Zamawiający nie przewiduje ustanowienia dynamicznego systemu zakupów. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.. II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających Zamawiający przewiduje możliwości dokonania zamówień uzupełniających na zasadach określonych w art. 67 ust.1 pkt 6 ustawy Prawo Zamówień Publicznych. II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.21.00.00-2, 45.26.10.00-4, 45.26.12.10-9. II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie. II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie. II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 20.06.2012. SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM III.1) WADIUM Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium. III.2) ZALICZKI Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW III.3.2) Wiedza i doświadczenie Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku 1. W celu potwierdzenia, że Wykonawca spełnia warunek dotyczący posiadania wiedzy i doświadczenia (art. 22 ust.1 pkt 2 ustawy PZP),Zamawiający wymaga złożenia następującego dokumentu: a. Wykazu robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert tj. przed dniem 08.12.2011r, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie. Jako warunek minimalny Zamawiający wymaga wykazania się co najmniej dwoma robotami budowlanymi odpowiadającymi swoim rodzajem robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia tzn. roboty polegające na wykonaniu lub wymianie pokryć dachowych z dachówki o wartości robót min. 300.000 złotych brutto każda, z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania (wzór stanowi załącznik Nr 3 do SIWZ). Do wykazu Wykonawca zobowiązany jest dołączyć dokumenty potwierdzające, że roboty te zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. b. Zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy PZP, Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Wymagane jest załączenie do oferty odpowiednio załączników 3, 3a do SIWZ - Oświadczenie innego podmiotu. W przypadku podmiotów występujących wspólnie warunek dotyczący posiadania wiedzy i doświadczenia (art. 22 ust.1 pkt 2 ustawy PZP),Wykonawcy mogą spełniać łącznie lub co najmniej jeden z Wykonawców. III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku 2. W celu potwierdzenia, że Wykonawca spełnia warunek dotyczący dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, Zamawiający wymaga złożenia następujących dokumentów: a. Wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (załącznik Nr 4 do SIWZ). Warunek minimalny: 1 osoba z uprawnieniami do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno - budowlanej, posiadająca prawo pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie. Zamawiający żąda załączenia do oferty oświadczenia, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia. Wymagane jest załączenie do oferty odpowiednio załączników 4, 4b do SIWZ Oświadczenie innego podmiotu. b. Jeżeli wykonawca wykazując spełnianie warunku, o którym mowa wyżej polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy PZP, które to podmioty będą brały udział w realizacji zamówienia, Zamawiający żąda od wykonawcy przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów pisemnego zobowiązania (zgodnie z art. 26 ust. 2 b ustawy Pzp). Wymagane jest załączenie do oferty odpowiednio załączników 4; 4a do SIWZ Oświadczenie innego podmiotu. III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć: wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć: oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada: III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że: nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia III.6) INNE DOKUMENTY Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5) Inne oświadczenia i dokumenty, których przedłożenia w ofercie żąda Zamawiający: a. wypełniony Formularz ofertowy - załącznik nr 2 do SIWZ b. Kosztorys ofertowy sporządzony na podstawie załączonego do SIWZ przedmiaru robót (załącznik nr 1 do SIWZ). Kosztorys ofertowy winien podawać wartości wszystkich pozycji przedmiaru robót. Zaleca się, aby wykazano w kosztorysie cenę jednostkową (wraz z narzutami, bez podatku VAT) dla każdej pozycji kosztorysowej oraz dołączono zestawienia robocizny, materiałów i sprzętu. Inne oświadczenia i dokumenty, które Zamawiający zaleca załączyć do oferty: Zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej - służy właściwej weryfikacji należytej reprezentacji podmiotu, przedłożenie dokumentu umożliwi Zamawiającemu dokonanie oceny czy osoba fizyczna, składająca oświadczenie woli w postaci oferty w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzi działalność gospodarczą zarejestrowaną przez właściwy organ. Zamawiający dokonując oceny oferty musi mieć jednoznaczną informację o statusie cywilnoprawnym wykonawcy. III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie SEKCJA IV: PROCEDURA IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony. IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena. IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie. IV.3) ZMIANA UMOWY Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian 1. Zmiany do umowy możliwe są jedynie w trybie art. 144 ustawy PZP. Uzgodnienia w tym zakresie wymagają dla swej ważności zatwierdzenia przez Zamawiającego, a zmiana umowy może nastąpić jedynie na piśmie w formie aneksu pod rygorem nieważności. 2. Zmiana terminu realizacji zamówienia z przyczyn nie leżących po stronie Wykonawcy, w przypadku : a. wprowadzenia zmian w dokumentacji techniczno-projektowej, która może powodować brak możliwości dotrzymania pierwotnego terminu zakończenia realizacji zawartej umowy; b. przerw w realizacji robót budowlanych powstałych z przyczyn nie leżących po stronie Wykonawcy; c. pisemnego uzgodnienia pomiędzy Stronami dotyczącego skrócenia terminu zakończenia realizacji umowy; d. konieczności uzyskania niemożliwych do przewidzenia na etapie planowania inwestycji: danych, zgód lub pozwoleń osób trzecich lub właściwych organów; e. wstrzymania realizacji prac objętych umową, co uniemożliwia terminowe zakończenie realizacji przedmiotu umowy. 3. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy w następujących okolicznościach: a. ustawowej zmiany przepisów podatkowych, b. działania siły wyższej, c. poprawy oczywistej omyłki, d. zmiany technologii wykonania robót lub zmiany materiałów, jeżeli nowe rozwiązania będą korzystne dla zamawiającego, przy zachowaniu nie pogorszonych standardów jakościowych, e. zmiany nazw, siedziby stron umowy, innych danych identyfikacyjnych, f. zmiana podwykonawcy pod warunkiem odpowiedniego zgłoszenia i po akceptacji przez Zamawiającego; g. zmiana formy zabezpieczenia należytego wykonania umowy, h. zmniejszenie zakresu wynagrodzenia z przyczyn o obiektywnym charakterze, istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie części zakresu realizacji umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili jej zawarcia; i. zmiana harmonogramu rzeczowo-finansowego z powodu zmniejszenia zakresu rzeczowo-finansowego, zmiany terminu lub zmiany terminów realizacji poszczególnych zakresów rzeczowych. IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.przetargi.powiat.pszczyna.pl Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Starostwo Powiatowe w Pszczynie,parter pok. 5 Wydział Inwestycji i Zamówień Publicznych lub przesyłką pocztową (poleconą) na adres:Starostwo Powiatowe w Pszczynie, ul. 3 Maja 10, 43-200 Pszczyna. IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 08.12.2011 godzina 10:00, miejsce: Starostwo Powiatowe w Pszczynie, I piętro pok. 35 Sekretariat lub przesyłką pocztową (poleconą) na adres: Starostwo Powiatowe w Pszczynie, ul. 3 Maja 10, 43-200 Pszczyna. IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert). IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie |